Fejlődni vagy nem fejlődni ez itt a kérdés. Teljesen áthatja életünket a fejlődéssel való foglalkozás. Embereket, vállalkozásokat, országokat, városokat mindent fejlesztünk. Fejlődési irány a növekedés, gyarapodás. De mit is jelent pontosan a fejlődés? Olyan szinten árasztanak el minket a „fejlődés” fontosságát, irányát szajkózó információk, hogy megkockáztatom, az emberek többségének első blikkre nagyjából ugyan az jut eszébe. Ez ma elsősorban a fogyasztói társadalom igényeit és elvárásait szolgálja. Kisgyerek korunk óta azt tanítják, hogy legyünk valamilyenek. Ne önmagad legyél, ne önmagad keresd, hanem megmutatnak egy irányt, hogy legyél olyan. Azt sugallva ezzel, hogy nem vagy elég jó így. Ez a fejlődési út, nem önmagadba visz, hanem a távolba.Ez a gondolkodásmód a fogyasztói társadalom működési alapja. A fejlődést verseny helyzetben képzeli el. Ennek hatására a fejlődés anyagi értelembe véve következik be. Kergetjük a fejlődést, aminek az eredménye anyagi oldalról megközelítve, egy versenyhelyzeten keresztül, valamihez képest jobb, nagyobb, szebb vagy gazdagabb állapot elérése. Egyet nem határoznak meg soha. Hova vezet ez az út? Hol van a vége? Mikor lehetek elégedett? Megjelenik egyáltalán…